Klubweb.cz - profesionální internetové stránky pro váš sportovní klub Pro řízení oddílu doporučujeme Klubový informační systém. | Provozuje eSports.cz, s.r.o.

#HokejDoma: Trénuj jako hráči NHL – Aktivity v lese

19.05.2020 | Jan Vaněk

Sportovní oddělení Českého hokeje a profesionální regionální trenéři připravili další díl seriálu #HokejDoma: Trénuj jako hráči NHL. V pořadí už jedenácté pokračování se zaměřuje na aktivity v přírodě a ve videu uvidíte několik oblíbených cvičení Filipa Hronka, obránce Detroit Red Wings.

K dílu věnovanému aktivitám v lese připojil komentář manažer rozvoje ledního hokeje Slavomír Lener:

"Aktivity v lese mohou být fyzicky velice vydatné, ale zároveň i pestré a zábavné. Pohyb v přírodě a změna prostředí nabíjí pozitivní energií, funguje na mozek a psychiku. Trénink v přírodě může trvat 30 minut, ale třeba i 2 hodiny, podle toho, co nabídne terén, jaké se naskytnou nečekané přírodní překážky a také jak je hokejista kreativní a využije situace. Důležitá je i všeobecná kondice hráče na straně jedné a zájem a chuť na straně druhé.

Přesně naplánovat takový výběh do terénu s rychlostními, silovými a obratnostními vstupy není cílem. Zvolené aktivity by měly být bezprostřední, spontánní s využitím toho, co příroda nabídne.

„Běžím a postupně si trénink v lese sestavuji a upravuji podle toho, co mi přijde do cesty. Využiji jako výzvu každé maličkosti. Zároveň ale nechci vypadnout z tempa a být pořád v zápřahu a v tempu“, řekl Filip Hronek.

Svým zaměřením se trénink v lese stává komplexní činností, která většinou obsáhne rozvoj všech pohybových schopností a mnoha dovedností. Návody, „jak na to“, dávkování a počty opakování jdou tentokrát stranou. Jde o to se s nově se vyskytnutými a poté nastavenými překážkami správně poprat. Mnohdy je i jakkoliv překonat, i za cenu drobných pádů, úhybných manévrů, ale s „použitím hlavy“, vynalézavosti a šikovnosti. A pokračovat za další výzvou dál. Doporučujeme provádět tyto aktivity v přírodě minimálně ve dvojicích a za účasti dospělého.

Překážky a výzvy je rovněž nutné modifikovat s ohledem na věk, fyzickou zdatnost jedince a se zřetelem na bezpečnost. Naopak, špatné počasí by nemělo být překážkou. Nezapomeňte na vhodnou a pevnou obuv do terénu.

Důležité je vzít si s sebou dostatek pití a pro delší výběh do přírody třeba i banán nebo špetku sušeného ovoce. Až přiběhnete domů, nezapomeňte se protáhnout a doplnit energii - dejte si do 45 minut po výkonu, kdy svalové buňky nejlépe regenerují, něco malého a dodejte tělu sacharidy a bílkoviny."

Ukažte, jak trénujete doma i vy! Nahrajte video na sociální sítě a v popisku použijte hashtag #HokejDoma.

Zdroj: ceskyhokej.cz

 
Aktuální články
První bruslení pro veřejnost v letošní sezóně

Přijďte si zabruslit v horkých letních dnech na Zimní stadion Brumov-Bylnice.

 
Marek Ročák v reprezentaci

Práce našich trenérů a celého klubu začíná " nést své ovoce."

 
Hokejové kempy na zimním stadionu Brumov-Bylnice

V termínu od neděle 28.7.2020 do neděle 2.8.2020 probíhají na našem zimním stadionu hokejové kempy, kterých se mohou individuálně...

 
Volební valná hromada HC BBSS
 
Patrik Chuchma opět na startovací listině
 
Zakončení přípravného období
 
Mezinárodní turnaj v Zadaru zrušen
 
Mezinárodní turnaj v inline hokeji se blíží - program
 
Informativní schůzky trenérů a vedení klubu s rodiči
 
Regionální trenér na návštěvě v našem klubu
 
Utkání
 
HC Brumov-Bylnice - kontakt: hcbbss@atlas.cz RSS