Klubweb.cz - profesionální internetové stránky pro váš sportovní klub Pro řízení oddílu doporučujeme Klubový informační systém. | Provozuje eSports.cz, s.r.o.

#HokejDoma: Cvičení pro brankáře

14.04.2020 | Jan Vaněk

Brankářská komise ve spolupráci s profesionálními regionálními trenéry Českého hokeje připravila sérií videí, která obsahují speciální cvičení pro brankáře. Tato cvičení mohou brankáři provádět v domácím prostředí a sestavovat tak tréninkové jednotky v době, kdy jsou zimní stadiony uzavřené.

První příspěvek obsahuje video s tréninkovým materiálem pro všechny věkové kategorie brankářů. Trénink byl sestaven cíleně jako jednotka pro navedení do tréninku reakční rychlosti a rozvojových vlastností každého brankáře. Důležitým prvkem těchto tréninků je celkový rozvoj živelnosti (hlavně pro kategorie mladších brankářů) a cílené zapojení, posílení okohybných akomodačních svalů. V neposlední řadě při tréninkové jednotce dochází ke celkovému zapojení svalových partií celého těla, a to primárně v oblasti pánve a kyčlí brankáře.

Doporučení pro cvičení s tenisáky: Cviky opakujeme v počtu 8-12 opakování do 3-5 sérií, důležitým prvek je sledování každého zákroku na míček/tenisák.

K tréninkové baterii materiálů přidáváme krátký popisek, kdy je potřeba se před navedením do cviku vždy důkladně na tréninkovou jednotku připravit, pár rad a tipů do tréninku s tenisákem:

  • Brankáři nastupují do jednotky přiměřeně rozcvičení (tzn. měli by mít prohřáté a uvolněné svalstvo). 
  • Brankáři musí být vždy dobře psychicky naladěni (tzn. cvičení provádíme v první polovině tréninkové jednotky). 
  • Brankáři se musí maximálně koncentrovat a být motivováni (je v nich zapotřebí vyvolat chuť soutěžit a s tím spojené ,,sténické'' emoce). 
  • Brankáři v době cvičení, kdy prvky bez problému zvládají, je zapotřebí tyto prvky začít variovat (vymýšlíme tedy neustále nové náročnější varianty). 
  • Brankáři by měli po dobu cvičení měnit odlišnost a zacílení celkového rozvoje (tzn. ne pouze na rozvoj reakční rychlosti např. rukou). 
  • Brankáři trénují v menších objemech, ale častěji. Pro zpestření je dobré využít speciálních pomůcek (reakční míče, reakční stěny apod.).

Ukázky cvičení pro brankáře jsou připravované ve spolupráci profesionálních regionálních trenérů Českého hokeje, jsou zveřejňovány každý týden a distribuovány prostřednictvím regionálních trenérů brankářů klubovým trenérům, rodičům a brankářům. Další díly naleznete v sekci TRÉNINK BRANKÁŘŮ MIMO LED.

Zdroj: ceskyhokej.cz

 
Aktuální články
Dětský den jsme prožili sportovně

1.červen je veden jako Mezinárodní den dětí již několik generací.

 
Hokejisti hrají fotbal

Ve čtvrtek 28.5.2020 si naši mladí borci vyšlápli na kolech do Valašských Klobouk, kde je čekali na fotbalovém hřišti zdatní soupeři.

 
#HokejDoma: Trénuj jako hráči NHL – Aktivity v lese

Sportovní oddělení Českého hokeje a profesionální regionální trenéři připravili další díl seriálu #HokejDoma: Trénuj jako hráči...

 
Opustil nás Vladimír Pecl
 
#HokejDoma: Trénuj jako hráči NHL – Cvičení „dřevěné tyče“
 
Začínáme trénovat společně
 
Náš hráč pokořil 50 kopců
 
Zahájení sezóny 2020-2021
 
Tréninky našich hráčů #5
 
#HokejDoma: Trénuj jako hráči NHL - Střelba
 
Utkání
 
HC Brumov-Bylnice - kontakt: hcbbss@atlas.cz RSS